سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دندان لق شود چه مشکلی به وجود می آید

دندان لق شود چه مشکلی به وجود می آید 

لق دندان یکی از مشکلات شایع دندانپزشکی است که ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد. اما در بیشتر موارد، عامل اصلی لق شدن دندان‌ها، بیماری پریودنتیت است. پریودنتیت یک نوع التهاب مزمن در لثه‌ها است که ناشی از باکتری‌های موجود در دهان، به ویژه بویژه بزاق، می‌باشد. زمانی که باکتری‌ها زیر لثه‌ها تجمع می‌یابند، می‌توانند باعث ایجاد عفونت در لثه شده و باعث تحلیل کم‌کم استخوان دور دندان می‌شوند. این باعث می‌شود که لثه‌ها عقب روند و ریشه دندان نمایان شود. این وضعیت باعث از دست دادن بافت حفاظت کننده دندان می‌شود و احتمال افتادن آنها را افزایش می‌دهد.

در بخش دیگری از موارد، ریشه دندان درگیر می‌شود اما علت آن التهاب یا عفونت نمی‌باشد. در این صورت، مسواک زدن محکم یا درمان‌های دیگر ممکن است باعث تشدید مشکل شوند. بنابراین، تشخیص صحیح علت لق دندان و درمان مناسب آن بسیار حائز اهمیت است.

 

عوامل ژنتیکی نیز در لق شدن دندان‌ها تأثیرگذار هستند. اگر سابقه خانوادگی لق شدن و افتادن دندان دارید، بهتر است به صورت منظم به دندانپزشک مراجعه کرده و نگرانی‌های خود را با او در میان بگذارید. دندانپزشک شما می‌تواند اقدامات مناسب را برای پیشگیری و درمان لق دندان‌ها به شما توصیه کند.

 

به علاوه، به منظور جلوگیری از لق دندان‌ها، حفظ بهداشت دهان و دندان‌ها بسیار حائز اهمیت است. استفاده منظم از مسواک، استفاده از نخ دندان، استفاده از آب دهان و مراجعه منظم به دندانپزشک برای چک‌آپ های منظم، می‌تواند به پیشگیری از لق دندان‌ها کمک کند.

 

با توجه به اینکه لق دندان ممکن است عوارض جدی برای سلامت دهان و دندان‌ها به همراه داشته باشد، بهتر است هر چه سریعتر به یک دندانپزشک متخصص مراجعه کرده و درمان مناسب را دریافت کنید. اگر احساس می‌کنید که یک یا چند دندان خود در حال لق شدن هستند، تأخیر در مراجعه به دندانپزشک ممکن است عوارض جدی را به همراه داشته باشد.

 

با توجه به تأثیرات منفی لق دندان بر روی سلامت دهان و زندگی روزمره، پیگیری منظم و درمان صحیح این مشکل بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل، بهترین راه حل این است که با هر نشانه‌ای از لق دندان، به یک دندانپزشک معتبر مراجعه کرده و درمان مناسب را شروع کنید.